Blog

Uw homepage = uw visitekaartje

UW HOMEPAGE = UW VISITEKAARTJE Uw homepage zal vooral gelezen worden door mensen die uw bedrijf kennen en die uw domeinnaam rechtstreeks intikken in hun browser. Ook via zoekmachines bereiken internetgebruikers uw homepage, maar vaak zullen die rechtstreeks terechtkomen op een andere pagina van uw website, afhankelijk van hun zoekopdracht. U hebt één kans om een goede indruk te maken,

LEES MEER

De inhoud van uw website: calls-to-action

De inhoud van uw website: Calls-to-action, liefst op iedere webpagina Een call-to-action is een actieve aansporing tot de bezoeker om meteen ‘iets’ te doen. Mensen doen veel sneller iets als ze ertoe worden aangespoord. Een website met alleen zakelijke informatie of een website die uitnodigt om actie te ondernemen: internetgebruikers waarderen de laatste altijd hoger dan de eerste.  

LEES MEER

De inhoud van uw website: significante tekstlinks

De inhoud van uw website: Gebruik significante tekstlinks In principe kan van ieder element op een webpagina een link gemaakt worden: knoppen, afbeeldingen of onderdelen daarvan, video’s, hele stukken tekst,… Toch is het beter om beknopte, duidelijke tekstlinks te gebruiken. Uw bezoekers appreciëren dat, maar ook de zoekmachines.    Rangschikking van slecht naar goed: Meer info / Lees meer / Klik

LEES MEER

De inhoud van uw website: de belangrijkste informatie eerst

De inhoud van uw website: De belangrijkste informatie eerst Vaak leren we op school schrijven volgens een bepaald stramien: inleiding met eventueel sfeerschepping, informatief middenstuk, conclusie. Schrijven voor het internet pakt u helemaal anders aan: het principe van de ‘omgekeerde piramide’. U wilt dat uw bezoekers meteen zien dat ze de juiste informatie te pakken hebben. Bovendien waarderen

LEES MEER

De inhoud van uw website: relevante titels en tussentitels

De inhoud van uw website: Zorg voor relevante titels en tussentitels Internetgebruikers ‘scannen’ de inhoud van een webpagina: Ze lezen de titel, als die relevant is de inleidende zin en/of de tussentitels, als die interesse opwekken de alinea die eronder staat, kijken vluchtig naar een paar afbeeldingen en checken de navigatie of er elders op de website iets staat wat hen interesseert..   De titel

LEES MEER

De inhoud van uw website: liever opsommingen

De inhoud van uw website: Gebruik liever opsommingen dan doorlopende tekst Mensen houden van lijstjes – als die niet te lang zijn. Genummerde opsommingen zijn goed voor lijsten die volledig en in volgorde gevolgd moeten worden, bv. checklists. Opsommingen met bullets zijn altijd inzetbaar. Het langste punt staat bovenaan. Of, nog beter, maak de belangrijkste mededeling wat langer en

LEES MEER

Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.