Haal meer klanten uit uw website De lay-out van uw website: alles op de juiste plaats

De lay-out van uw website: De belangrijkste items op de meest bekeken plaats

 

Hiernaast ziet u het resultaat van een ‘eye-tracking’-onderzoek van een commerciële website.
Mensen bekijken/scannen een webpagina meestal in een vaag F-patroon. De meest bekeken gebieden zijn in het rood, de minder bekeken gebieden in het geel. In het blauw staan de gebieden die nauwelijks de aandacht trekken. Hou hiermee rekening bij het kiezen van een lay-out.

De items die echt belangrijk zijn en die het beste het doel van uw website dienen, zet u op de meest bekeken plaats. Tegenwoordig bekijken steeds meer mensen websites op mobiele apparaten, zoals een smartphone of een tablet. Goede websites hebben daarom een responsieve lay-out die zich aanpast aan van het formaat van het gebruikte scherm. Zorg ervoor dat de belangrijkste items goed zichtbaar blijven, ook als ze getoond worden op een klein scherm.

 

Volgende nieuwsbrief: de lay-out van uw website: alles op één scherm?

Laat een bericht achter



Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.