SEO Optimalisatie

Extra omzet door zoekmachineoptimalisatie

Wist je dat bijna alle internetgebruikers in Nederland Google gebruiken om te surfen? Of ze nu naar een website navigeren, of via deze search engine zoeken naar informatie: Google is de meest gebruikte zoekmachine in ons land. In heel Europa zelfs! Als jij bezoekers op je website wilt verwelkomen, dan moet je dus goed vindbaar zijn in deze zoekmachine. Daarom durven we te stellen dat SEO optimalisatie een eerste levensbehoefte van elke website is. 

Hoe is het met de optimalisatie van jouw website gesteld? Vraag een gratis SEO optimalisatie scan aan!

Waarom zou je een hoge positie in de Google zoekmachine nastreven? Wat levert het jou op?

Met een goede positie in Google trek je dus meer bezoekers naar je website of webshop. Dit is één van de goedkoopste manieren om meer traffic te genereren. Immers, je betaalt niet voor de optimalisatie en het resultaat is een goede vindbaarheid op de lange termijn. 

Hoe meer bezoekers op jij op jouw website mag verwelkomen, hoe meer leads of aankopen je via jouw site bewerkstelligt. Een hoge positie in Google is dus heel waardevol en het loont om jouw website te optimaliseren voor Google. Maar hoe pak je dat aan?

Vraag meteen een gratis offerte aan

 

Even terug naar het begin: wat is SEO optimalisatie ook alweer?

Google beoordeelt websites op basis van zo’n 200 verschillende ranking-factoren. Deze factoren zijn ruwweg op te delen in drie categorieën: techniek van de website, kwaliteit van de content en autoriteit van de website. Als jij jouw website of webshop optimaliseert op basis van deze categorieën en factoren, dan doe je aan SEO optimalisatie. Andere woorden hiervoor zijn zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (hier komt de afkorting ‘SEO’ vandaan). 

Over de technische optimalisatie gaan we het in dit artikel niet hebben. Wel over de kwaliteit van de content en de autoriteit van de website. 

De eerste categorie van SEO optimalisatie: optimaliseer jouw website op basis van kwalitatief sterke content.

Stel, jij zoekt naar bepaalde informatie op internet. Daarom typ je een woord of een zin in Google in. Vervolgens speurt de zoekmachine met ‘robots’ het internet af, op zoek naar websites die dat woord of die zin ook in hun tekst, afbeeldingen en op andere plekken hebben staan. Daarbij geeft hij een bepaalde waarde aan de plaats waar die woorden staan. Staat een woord bijvoorbeeld in het internetadres, dan krijgt vindt Google dat belangrijker dan wanneer het woord alleen in de tekst wordt genoemd. Hij telt de waarden bij elkaar op en de websites met de beste scores worden het hoogst in de zoekresultaten geplaatst. 

Als jij wilt dat mensen jou vinden, dan zal je Google dus moeten vertellen waar jouw webtekst over gaat. 

Maar verlies de inhoud van jouw tekst niet uit het oog! Content is het belangrijkste onderdeel van jouw website. Je schrijft deze tekst voor jouw bezoekers. Daarbij houd je rekening met de spelregels van Google. 

De komende jaren wordt kwalitatief sterke content steeds belangrijker, geeft Google aan. Dit is niet voor niks, want hiermee onderscheid jij je van de concurrentie. Met goede content laat jij zien hoe je jouw bezoekers en klanten helpt om hun problemen op te lossen en vragen te beantwoorden. Je laat zien dat jij een expert bent op jouw gebied. Google waardeert die inspanning met een goede positie in de zoekresultaten. 

De tweede categorie van SEO optimalisatie: optimaliseer jouw website door de autoriteit ervan te verhogen. Dat doe je door het bouwen aan je linkprofiel.

Maar de optimalisatie van jouw content is niet het enige dat je kunt doen. Een andere vorm van SEO optimalisatie is om de autoriteit van je website te versterken. Dat doe je door linkjes van, naar en tussen jouw webpagina’s te plaatsen. 

Interne links zijn de links die je tussen verschillende pagina’s van jouw website of shop plaatst. inkomende links zijn de links die van andere websites naar jouw toekomen. Deze worden ook wel backlinks genoemd. Uitgaande links zijn de linkjes die jij plaatst naar andere websites. 

Nou vraag je je misschien af waarom je hiermee autoriteit opbouwt. Dat komt omdat Google ervan uitgaat dat jij jouw bezoekers helpt met het plaatsen van links naar andere informatie. Die informatie moet dan natuurlijk wel relevant zijn. En kwalitatief sterk. Op die manier help je je bezoekers en dat beloont Google graag. 

Als anderen daarnaast naar jouw content linken, dan moet jij wel goede informatie bieden. Hoe beter de informatie en hoe meer mensen daar naar linken, hoe meer Google zijn waardering uitspreekt in de vorm van een hoge beoordeling. En we weten inmiddels: een hoge beoordeling betekent een hoge positie in de zoekresultaten. 

Deze vorm van zoekmachine optimalisatie heet linkbuilding. Je bouwt een goed linkprofiel op waarmee je jouw online autoriteit op je vakgebied claimt. Net als kwaliteitscontent is deze vorm van zoekmachine optimalisatie cruciaal voor een goede ranking in Google. 

Je hoeft search engine optimization niet alleen te doen! Maak kennis met 2 handige SEO optimalisatie tool. Die kan je gratis uitproberen.

Maar hoe pak je zoekmachine optimalisatie nou aan? Allereerst voer je een zoekwoordenonderzoek uit. Met dit onderzoek wil je 2 zaken bereiken: 

  1. Je wilt achterhalen naar welke informatie jouw doelgroep precies op zoek is.
  2. Je wilt inzicht krijgen in de exacte woorden die zij gebruiken om te zoeken naar die informatie.

Met de eerste uitkomst achterhaal je met welke content jij jouw doelgroep kunt helpen. Met de tweede uitkomst zorg je ervoor dat jouw webpagina aansluit bij de zoekterm van je (potentiële) klant. 

Tool 1. SEO Page Optimizer: handig in gebruik, ook als je geen tekstschrijver bent. En dagelijks 1 analyse gratis.

Heb jij al een idee voor een zoekwoord? En heb je al een tekst geschreven? 

Ga dan naar SEO Page Optimizer en registreer je daar gratis. Geef vervolgens je zoekwoord op, selecteer taalgebied en regio en vraag de analyse opHandig: je krijgt 1 gratis analyse per dag! 

SEO Page Optimizer vergelijkt jouw webpagina met de inhoud van goed scorende webpagina’s over hetzelfde onderwerp. In de analyse beoordeelt hij jouw tekst op: 

Je krijgt per onderdeel precies te horen wat je moet doen om jouw tekst te optimaliseren. Daarnaast krijg je een overzicht van gerelateerde woorden. Deze kun je gebruiken om jouw tekst nog verder te optimaliseren. Bovendien helpen ze om te zorgen dat jij het zoekwoord niet te vaak in de tekst gebruikt. Ten slotte dienen ze als inspiratie voor mogelijke informatie waar je een andere webpagina voor kunt schrijven. 

Met SEO Page Optimizer verbetert jouw positie in de zoekresultaten. Ook als je geen tekstschrijver of SEO expert bent! 

Overtuigd? Probeer SEO Page Optimizer dan vandaag nog. Registreert je hier en krijg elke dag één gratis zoekmachine optimalisatie analyse.
 Wil je meer analyses doen? Dan bestel je de eenvoudig online. 

Tool 2. Keyboost: linkbuilding op hoog niveau. Binnen 2 weken sta je hoger in de zoekresultaten van Google

Zoals we al eerder aangaven, is naast kwaliteitscontent ook linkbuilding van belang. 

Linkbuilding is niet moeilijk. Het kost alleen heel veel tijd: je zult je moeten verdiepen in jouw markt. Welke websites hebben een grote autoriteit? Vanaf welke sites wil jij dus links ontvangen? Vervolgens moet je de webmasters van deze websites vragen om een link naar bepaalde content op jouw site te plaatsen. En dan niet zomaar een link. Liefst één die in een inhoudelijk sterke tekst staat. Mét het zoekwoord erin waarmee jij jouw webpagina wilt optimaliseren. 

Vanwege het tijdrovende karakter van linkbuilding, hebben wij Keyboost ontwikkeld. Met deze dienst nemen wij jou het werk uit handen. Binnen 2 weken sta je gegarandeerd hoger in Google. 

Keyboost kan je gratis uitproberen voor één keyword. Zo zie jij wat deze SEO optimalisatie tool voor jou kan betekenen. En wij kunnen ervaren hoeveel tijd het kost om jouw linkprofiel te optimaliseren. Op die manier kunnen wij je een realistische offerte bieden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. 

Wil je meer weten over het SEO optimaliseren van jouw website of -shop door middel van kwaliteitscontent, linkbuilding en conversie optimalisatie? Schrijf je dan in voor onze gratis nieuwsbrieven.

Wij hebben 2 nieuwsbrieven die we met regelmaat versturen. De een heeft als onderwerp: ‘De geheimen van Google ontrafeld’. We gaan met deze nieuwsbrief diep in op alle vormen van zoekmachine optimalisatie. 

De andere nieuwsbrief heeft als thema ‘Meer klanten met jouw website’. Hierin besteden we aandacht aan conversie optimalisatie. Want het is één ding om mensen op je website te mogen begroeten, maar iets heel anders om ze te verleiden tot een aankoop of contactaanvraag! 

Via deze link kan je je inschrijven voor een of beide nieuwsbrieven. Inschrijven is gratis en geheel vrijblijvend. Probeert uit wat je van onze tips vindt over conversie en SEO optimalistie en maak gebruik van onze expertise op het gebied van search engine optimization!
 

Heb je vragen over het optimaliseren van jouw website of webshop voor de Google zoekmachine? Neem dan vrijblijvend contact met ons op

 Wij hebben inmiddels 15 jaar ervaring op het gebied van SEO optimalisatie en andere vormen van online marketing. Daarnaast worden wij gezien als een van de beste spelers in de branche. En daar zijn wij hartstikke trots op! 

Wij hebben dus de expertise in huis om jou te helpen en we hebben ons door de jaren heen bij veel bedrijven bewezen. Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen? Stuur ons een e-mail of bel ons op dit telefoonnummer +31 85 2082730. We denken graag met je mee!

Verbeter de reputatie van je website. Probeer het gratis voor één keyword en vraag de gratis Keyboost-test aan

Contact

Maak van dit onderwerp een terugkomend item in jouw agenda én binnen jouw organisatie. Wij helpen je hier graag bij. Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact met ons op om gezamenlijk aan de slag te gaan met een goede positie in de zoekmachines voor jouw website of webshop. Stuur ons een e-mail of bel ons op dit telefoonnummer +31 85 2082730.

 

Vraag hier je gratis offerte aan

 


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.