Hoe relevant vindt Google jouw website voor mensen die een zoekopdracht intikken? Met deze vraag staat of valt het online succes van bijna elke bedrijf.
Zoekmachine optimalisatie (in het Engels Search Engine Optimization: SEO) is de kunst van het praten met Google. Laat ons dat uitleggen. Google wil zijn gebruikers graag goed van dienst zijn. Als mensen een zoekwoord in Google intypen, dan zoekt Google daar de websites bij, waarvan hij vermoedt dat die het best antwoord geven op de zoekvraag.
Wanneer je jouw website optimaliseert voor Google, betekent dat, dat je aan Google vertelt waar die site over gaat. Google kan dan inschatten hoe relevant de informatie op de pagina is. Hoe relevanter jouw website is voor jouw bezoekers én hoe beter je Google informeert over jouw site, hoe hoger jij in de zoekresultaten komt te staan. Zoekmachine optimalisatie komt dus neer op kwaliteit voor jouw menselijke bezoekers en op de mate waarin jij Google daarvan op de hoogte stelt.
Heb jij geen tijd om dit hele artikel te lezen, maar wil je direct aan de slag met de zoekmachine optimalisatie van jouw webpagina? Registreer je dan voor SEO Page Optimizer. Elke dag krijg je 1 gratis zoekmachine analyse. Heb je er meer nodig om jouw website te verbeteren? Dan bestel je die gemakkelijk online.
Dit is anders dan een aantal jaar geleden. Toen konden website-eigenaren een pagina vol plaatsen met zoekwoorden. De kwaliteit van de pagina was toen niet belangrijk, pagina’s waren soms onleesbaar. Het enige wat telde was dat je Google kon bereiken. Door deze werkwijze associëren veel mensen zoekmachine optimalisatie nog steeds met ‘trucjes’. Met onleesbare teksten en manipulatie.
Gelukkig heeft de ontwikkeling van Google niet stilgestaan en staat tegenwoordig kwaliteit en klantgerichtheid weer bovenaan.
Hoe meer bezoekers je op jouw website mag begroeten, hoe meer mensen overgaan tot een conversie: bijvoorbeeld het kopen van een product: een goede reden om het aantal bezoekers op je website te willen vergroten.
Maar hoe komen die bezoekers bij jou terecht? Twee derde van alle internetgebruikers begint aan een zoektocht op internet via een search engine (een ander woord voor een zoekmachine). Als jij meer bezoekers op jouw website wilt verwelkomen, dan is het dus van levensbelang dat je goed vindbaar bent in de zoekmachines. In Nederland en de rest van Europa werkt ruim 90% van de internetgebruikers met Google. Daarom is het verstandig om jouw website te optimaliseren voor die zoekmachine.
Maar helaas: slechts een paar websites kunnen op de eerste pagina worden getoond. En maar heel weinig mensen klikken door naar de tweede of derde pagina van de zoekresultaten. Het is dus essentieel dat je zo hoog mogelijk scoort in de zoekmachine resultaten.
Dit verklaart de inspanningen die worden gedaan voor zoekmachine optimalisatie. Het verklaart de opkomst van SEO-experts en adviesbureaus. Zoekmachine optimalisatie expertise is onmisbaar, als je dit goed wilt doen.
Nu kun je heel veel geld uitgeven aan optimalisatie diensten van dure bureaus. Je kunt het ook zelf in de hand houden. In veel gevallen vereist dat een investering in je eigen kennis en vaardigheden. Maar nu zijn er SEO Page Optimizer en Keyboost. We komen straks terug op Keyboost. Laat ons eerst SEO Page Optimizer aan je voorstellen.
Dit is een online programma dat jouw teksten analyseert. Aan de hand van gerichte feedback optimaliseer jij jouw tekst. Je hebt dus zelf geen expertise nodig, je volgt alleen de aanwijzingen. Het gevolg: in korte tijd sta jij hoger in Google.
Je krijgt dagelijks één gratis analyse van ons. Heb je meer analyses nodig, dan bestel je die eenvoudig online. De kosten voor zoekmachine optimalisatie blijven op deze manier beperkt, maar je plukt er wel de vruchten van.
SEO Page Optimizer vergelijkt jouw pagina met de best scorende pagina’s in Google.
Op basis van deze analyse, krijg je tips ter verbetering van jouw teksten. Je volgt de aanwijzingen op, zodat jouw webpagina dichter bij de best scorende pagina’s in de buurt komt. Daardoor stijgen jouw teksten in de zoekresultaten. Je zult al snel meer bezoekers op je website verwelkomen.
Maar er is meer. Met SEO Page Optimizer schrijf je niet alleen betere webteksten. Je krijgt ook inzicht in de zoekwoorden die populair zijn bij jouw publiek. Dit inzicht kan je gebruiken om een webpagina te optimaliseren. Maar je leert ook voor welke zoekwoorden je nog content kunt ontwikkelen. Zodat jij jouw bezoekers nog beter van dienst kunt zijn.
Heb je vragen die je beantwoord wilt zien, voordat je met het programma aan de slag gaat? Stuur ons dan een e-mail, of neem telefonisch contact met ons op. Ons e-mailadres is info@seopageoptimizer.nl. Ons telefoonnummer is +31 85 2082730.
Wij lichten jouw site door en vertellen je precies wat je kunt doen om beter te scoren in Google. Je ontvangt tevens een vrijblijvende offerte. Daarin lees je hoeveel het kost als wij al dat werk voor jou uit handen nemen.
Vraag gratis analyse van jouw website aan en bekijk hoe wij jou kunnen helpen.
We hebben gezien dat Google het belangrijk om zijn gebruikers van dienst te zijn. Daarom hecht de zoekmachine veel waarde aan kwalitatief goede content. Maar hoe bepaalt hij eigenlijk wanneer een webpagina voldoet aan de verwachtingen van een bezoeker?
Google kijkt onder meer naar de tijd die bezoekers op jouw site doorbrengen en het aantal bezoekers dat jouw site meerdere keren in één periode bezoekt. Ook kijkt hij naar het aantal keer dat er naar jouw website wordt gelinkt en door wie. De gedachte daarachter is eenvoudig: mensen zullen alleen een linkje naar jouw site plaatsen, als de informatie op die site voor hun van waarde is. Daarbij geldt: hoe waardevoller een website in de ogen van Google is, hoe meer waarde een link van die website naar de jouwe heeft.
Google telt de links en de waarde van die links bij elkaar op. Hoe meer links er van (want jij wilt jouw bezoekers ook verder helpen) en naar (dat zijn ‘fans’ die vanaf hun website of social media account naar jouw site linken) jouw site gaan, hoe meer autoriteit Google jouw website geeft.
Nu kun je wachten tot mensen vanzelf naar jou gaan linken. Maar in de praktijk werkt dat niet: je zult mensen moeten uitnodigen om links naar jouw site te plaatsen. Dit spel noemen we linkbuilding. En hier komt onze eerdergenoemde tool Keyboost om de hoek kijken.
Zie jij het belang van linkbuilding in? Maar heb je geen tijd om je daar zelf mee bezig te houden? Of weet je niet goed waar je moet beginnen?
Overweeg dan eens om gebruik te maken van Keyboost. Met Keyboost leggen we waardevolle links naar jouw website. Dat doen we vanuit andere websites, die een duidelijk verband hebben met de activiteiten van je bedrijf. Op die manier zal jouw pagina binnen korte tijd beter presteren in de resultaten van Google.
SEO is meer dan de juiste keywords gebruiken en goede links maken. Voor ons is het een levensvervulling. Een continu proces van data verzamelen en interpreteren, strategieën ontwikkelen, monitoren, analyseren en tactische kansen benutten…
Niet alleen gericht op Google maar evenzeer op de menselijke bezoekers. En altijd in het besef dat het niet om de positie in de zoekresultaten gaat, maar uiteindelijk om conversie. Om die klik op de bestel-button. Zo werken we dag in dag uit aan meer succes online. Al meer dan 20 jaar.
Abonneer je op onze nieuwbrieven. We delen onze expertise regelmatig door middel van twee nieuwsbrieven, vol actuele ontwikkelingen en direct toepasbare tips:
Heb je een vraag over SEO of conversie optimalisatie? Wil je meer weten over klantconversie? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen je graag vrijblijvend meer over dit fascinerende vak. Of nog sneller, bel ons meteen: +31 85 2082730.