Teksten

Met sterke SEO teksten krijg je goede posities in de zoekresultaten van Google. Maar hoe zorg je nu voor goede webteksten als je geen SEO tekstschrijver bent?

Dat doe je met onze slimme SEO Page Optimizer. Je krijgt elke dag 1 analyse gratis, dus probeer hem direct uit en optimaliseer jouw SEO teksten!

Even terug naar het begin: Hoe verhoudt een sterke tekst zich tot zoekmachine optimalisatie?

We hebben het al elders op deze website geschreven: zoekmachine optimalisatie bestaat uit grofweg 3 pijlers:

  1. Techniek/gebruiksvriendelijkheid
  2. Content
  3. Reputatie

De robots van Google speuren het internet af. Elke website wordt geïndexeerd, ofwel gelezen. Ze hanteren parameters, op basis waarvan ze de website beoordelen. Scoort een site goed? Dan krijgt hij een hoge positie in de zoekresultaten. Scoort hij slecht? Dan krijgt hij een lagere positie. 

SEO copywriting is een zaak van de lange termijn. Het duurt even voordat Google jouw website op waarde schat, maar daarna scoor je langdurig hoog in de zoekresultaten. Bovendien is SEO schrijven gratis. Dit in tegenstelling tot Search Engine Advertising (SEA), oftewel de Google advertenties die boven de zoekresultaten staan. Daarmee sta je direct bovenaan op de zoekresultaten-pagina. Maar daar betaal je voor. En zodra je stopt met adverteren, is je zichtbaarheid weg. Met betaalde advertenties bouw je dus niets op, met zoekmachine optimalisatie wel. 

Wil jij langdurig hoog scoren in Google, zonder dat het je veel geld kost? Dan is zoekmachine optimalisatie een uitstekende strategie. 

We weten niet exact op welke punten Google webpagina’s beoordeelt. De zoekmachine is hier heel geheimzinnig over. Wat we wel weten, is dat Google een internetsite op dezelfde manier probeert te beoordelen als je menselijke bezoekers. Dat doet hij aan de hand van parameters. Een aantal van deze parameters hebben we weten te achterhalen. Door voor die parameters te optimaliseren, kunnen we zorgen voor hogere posities in de zoekmachineresultaten.

Pijler 1. Gebruiksvriendelijkheid (en dus ook techniek) is van levensbelang voor goede vindbaarheid in Google

Google heeft gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Als jij jouw menselijke bezoekers goed van dienst bent, dan is Google tevreden. Om dit te toetsen, beoordeelt de zoekmachine jouw webpagina op parameters als:

In dit artikel zullen we de technische kant van het zoekmachine optimalisatie verhaal niet verder uitdiepen. We hebben het hier ten slotte over het schrijven van een sterke tekst voor de zoekmachine (oftewel: search engine optimisation).

Pijler 2. Kwalitatieve content: beantwoord de zoekvraag van je menselijke bezoekers en vertel dat aan Google.

Zoekmachinevriendelijke webteksten vallen onder de tweede pijler. Maar ook binnen deze pijler is gebruiksvriendelijkheid het uitgangspunt. 

Stel je voor dat jij online naar informatie zoekt. Dan wil je een website vinden die jouw zoekvraag beantwoordt. Je geeft dus een zoekwoord op. Bijvoorbeeld het zoekwoord ‘meer klanten op mijn website’. Je drukt op ‘enter’ en Google toont je alle webpagina’s waarin dat zoekwoord is in de tekst verwerkt. De pagina’s die dat het beste hebben gedaan, krijgen de hoogste scores van Google en staan bovenaan in de zoekresultaten. 

Deze goed scorende pagina’s hebben 2 zaken met elkaar gemeen: allereerst geven ze antwoord op de zoekvraag van de bezoeker. Dat blijkt volgens Google uit het feit dat mensen lang op de website blijven. De informatie is dus relevant en van goede kwaliteit. In ons voorbeeld geeft de webpagina tips waarmee je ‘meer klanten op je website’ kunt verwelkomen. Zie je hoe belangrijk gebruiksvriendelijkheid ook hier is?

Het tweede element dat de goed scorende pagina’s met elkaar gemeen hebben, is het feit dat ze de robots van Google precies kunnen vertellen waar de pagina over gaat. Met andere woorden: ze hebben het zoekwoord op strategische plaatsen in de tekst verwerkt. Op plaatsen die Google belangrijk vindt. Dat noemen ze SEO copywriting.

Reputatie: Waarom Google jouw reputatie laat afhangen van jouw linkprofiel.

Reputatie is de derde pijler van zoekmachine optimalisatie. Het komt erop neer dat goed scorende websites naar jouw site linken. En vice versa. Ook hier is een goede gebruikservaring het uitgangspunt. 

Immers, als sterke websites naar jouw informatie linken, dan moet die informatie wel goed zijn. En als jij naar een andere website linkt, of naar andere informatie op jouw website, dan zal help jij daar jouw bezoeker mee. Hoe meer relevante links er van en naar jouw tekst verwijzen, hoe beter jouw reputatie in de ogen van Google is. Reputatie staat dus gelijk aan het hebben van een goed linkprofiel. 

We gaan straks dieper in op linkbuilding. Laten we nu eerst kijken naar SEO schrijven. 

Heb je geen tijd om het hele artikel te lezen, maar wil je wel direct goede SEO teksten schrijven? Ga dan naar SEO Page Optimizer en probeer zelf uit hoe gemakkelijk je betere teksten schrijft die goed gevonden worden in Google!

Op deze manier zorg je voor sterke SEO teksten, óók als je geen tekstschrijver bent.

We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: een sterke online tekst geeft antwoord op de zoekvraag. Kwalitatieve hoogstaande informatie is dus essentieel. Je bent zelf verantwoordelijk voor de inhoudelijke kwaliteit van jouw website. Daar kunnen we je niet mee helpen. Maar we kunnen je wel helpen met het bepalen van relevante onderwerpen en met de zoekmachine optimalisatie van jouw webteksten! 

Zoals gezegd typen mensen in Google een zoekwoord in. Dit woord, of die woorden, vormen in feite de zoekvraag. Door de zoekwoorden goed te beoordelen, achterhaal jij welke informatie mensen zoeken. Door die informatie te bieden, beantwoordt je dus de zoekvraag. Op deze manier zorgt een zoekwoordonderzoek ervoor dat jij kunt bepalen welke onderwerpen jouw publiek interessant vindt.  Het onderzoek voer je het gemakkelijkst uit met de Keyword planner. Deze tool van Google helpt je om te achterhalen welke woorden het vaakst worden ingetypt. 

Als je jouw zoekwoorden bepaalt hebt, ga je schrijven. Bij het schrijven van webteksten die goed gevonden moeten worden in Google, zorg je ervoor dat het zoekwoord op de volgende plekken in de tekst wordt verwerkt:

Op deze manier kan Google ‘lezen’ waar jouw webpagina over gaat. En zo weet hij ook dat je de zoekvraag beantwoordt. Daarom zal hij je hoger in de zoekresultaten laten terugkomen. 

Alles goed en wel, maar hoe vaak moet het zoekwoord nu eigenlijk terugkomen? Hoe zorg je ervoor dat je tekst wel natuurlijk blijft? En goed leesbaar? Dat doe je met SEO Page Optimizer.

De praktische tool is een geavanceerde scan. Het programma beoordeelt je tekst op een aantal kenmerken, waaronder het gebruik van het keyword in bovenstaande plekken. Maar hij kijkt ook naar de aantallen zoekwoorden die je verwerkt en de manier waarop je omgaat met gerelateerde woorden. Zo blijft jouw tekst prettig leesbaar, met een natuurlijk woordgebruik. 

Met behulp van onze tool schrijf jij dus webteksten die de robots van Google kunnen beoordelen. En omdat we je tevens gerelateerde woorden bieden, kan jij met onze tool goed achterhalen welke informatie relevant is voor jouw publiek. Door die combinatie zullen jouw pagina’s hoog scoren in de zoekresultaten. Zo krijg je meer bezoekers naar je website. En die bezoekers zullen jouw informatie waarderen, omdat die hun zoekvraag beantwoordt.


Teksten schrijven met behulp van SEO Page Optimizer werkt als volgt:

We geven je vier redenen waarom deze slimme tool zo goed werkt:

Allereerst heb je geen technische kennis nodig om de tool te gebruiken. Je hoeft ook geen SEO tekstschrijver te zijn om resultaten te behalen. Iedereen kan met de tool overweg.

Daarnaast geeft de tool je aanwijzingen over het optimale gebruik van jouw keyword. Gebruik je het zoekwoord te vaak in de titels? Dan moet je schrappen. Moet het woord vaker terugkomen in de tekst? Voeg hem dan toe.

De derde reden dat onze tool zo goed werkt, is omdat hij een lijst geeft van aan het keyword gerelateerde woorden. Deze kan je in je webtekst gebruiken om een optimale balans te vinden tussen het gebruik van je zoekwoord en van synoniemen. Zo blijft je tekst natuurlijk en leesbaar.

Een laatste, niet onbelangrijke reden voor het succes van onze tool, is dat het resultaat direct zichtbaar is in Google. Binnen een paar dagen zal je vervolgens in de zoekresultaten gaan stijgen. Dat is nog eens snel resultaat van je werk!

Je krijgt één gratis analyse per dag. Heb je meer analyses nodig voor je SEO copywriting? Deze bestel je eenvoudig online.

Probeer SEO Page Optimizer vandaag nog uit. Het is een gratis tool en je je ziet al heel snel resultaat!


Vragen? Neem contact met ons op via info@seopageoptimizer.nl.

Met de Keyboost tool krijg je kwalitatief goede links naar jouw website. Binnen twee weken zie je al resultaat!

Met SEO Page Optimizer heb je dus een slimme en praktische tool waarmee je jouw webpagina kunt optimaliseren. Je content is dan helemaal op pijl. Maar wij hebben ook een tool waarmee je de reputatie van jouw website kunt verstevigen, namelijk Keyboost.

Linkbuilding: Wat is het en hoe bouw je aan een sterk linkprofiel?

Linkbuilding is het plaatsen van inkomende, uitgaande en interne links. Inkomende links zijn de links die andere websites naar jouw webpagina plaatsen. Uitgaande links zijn de links waarmee jij naar andere websites verwijst. En interne links zijn links tussen pagina’s op dezelfde website. 

Waarom willen we ook alweer zo graag links plaatsen? Nee, niet alleen omdat we dan een beter linkprofiel krijgen. Google wil dat wij onze gebruikers van dienst zijn. Dat we hen relevante informatie bieden. Die informatie staat op onze eigen websites, maar ook op die van anderen. Dus wil de zoekmachine dat we, indien relevant, doorverwijzen naar een andere website of pagina. Zo helpen we onze bezoekers optimaal. Door dat te doen, beloont Google ons met een hogere positie in de zoekresultaten.

We kunnen dus niet lukraak linkjes naar andere websites plaatsen. Of willekeurige links inkopen. Vroeger gebeurde dat nog wel. Nu is Google zo ver ontwikkeld, dat hij die trucjes doorziet en afstraft. Als je links massaal inkoopt, loop je het risico dat je helemaal niet meer getoond wordt in Google! 

Wat je wel kunt doen om je eigen linkprofiel te verbeteren, is zorgen voor relevante links van andere sites met een goede reputatie. Zijn er websites in jouw markt die veel bezoekers trekken? En blijven die mensen langere tijd op deze webpagina’s? Verwijzen er veel andere websites naar? Dan wil jij graag een linkje van deze websites hebben. Dán krijg je een linkprofiel dat Google zal opmerken en waarderen. 

Linkbuilding is op zich niet zo heel moeilijk. Je zoekt naar grote, voor jou relevante websites en plaatst daar een link naar. Of vraagt of zij een link naar jou willen plaatsen. Het bouwen aan een goed linkprofiel kost echter veel tijd. 

Heb je geen tijd voor deze tak van sport? Besteed het dan uit. Met Keyboost sta je binnen 2 weken hoger in Google. En de kosten zijn lager dan die van Google advertenties. 

Maak nu gratis kennis met Keyboost en verhoog binnen enkele weken jouw positie in Google. Wedden dat ook het aantal bezoekers op je webpagina stijgt?

 

Hoe werkt Keyboost?

Allereerst vertel je ons voor welk zoekwoord je een pagina wilt optimaliseren. Wij doen vervolgens een online concurrentie onderzoek. Daarbij brengen we in kaart welke websites in jouw markt een goede reputatie hebben. Vervolgens plaatsen we links vanaf die websites naar jouw site. In die links verwerken we het zoekwoord waarvoor je optimaliseert. Binnen 2 weken sta je hoger in de zoekresultaten! 

We bieden je gratis een kennismaking met Keyboost aan. Daarmee kan jij ervaren wat wij voor je kunnen betekenen. En wij kunnen zien hoeveel tijd we kwijt zijn met jouw linkbuilding. Zo kunnen we je een exacte en eerlijke offerte aanbieden.

Word abonnee van onze nieuwsbrieven: maak gebruik van onze kennis en lees onze artikelen over zoekmachine optimalisatie, online marketing en conversie

We hebben je nu heel veel verteld over het schrijven van goede webteksten en het bouwen aan een stevig linkprofiel. Maar we kunnen je nog veel meer vertellen over zoekmachine optimalisatie! Dat doen we met onze nieuwsbrief ‘SEO: de geheimen van Google ontrafeld’. Wil jij precies weten hoe je je website optimaliseert, zodat je zonder advertentiekosten hoog in Google scoort? Schrijf je dan in voor deze nieuwsbrief. 

Maar er is meer. Het is één ding om mensen via zoekmachine optimalisatie naar je website te trekken. Het is een ander om ze te converteren tot klant. Weet jij wat je moet doen om jouw bezoekers online te verleiden tot een aankoop? Waar en hoe je knoppen moet neerzetten? Welke tekst je in die knoppen plaatst? En hoe je met tekst, kleur of op een andere manier meer betalende klanten krijgt? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief ‘Meer klanten uit je website’. 

Maak dan gebruik van onze 15 jaar ervaring in online marketing. Met onze tips richt jij je website optimaal in voor conversie. Het enige dat je hoeft te doen, is je inschrijven voor onze nieuwsbrief ‘Meer klanten uit je website halen’. 

De nieuwsbrieven zijn gratis en geheel vrijblijvend. De tips die wij geven zijn direct bruikbaar. Volg daarom deze link en schrijf je vandaag nog gratis in voor één of beide nieuwsbrieven.

Nog één nabrander: wij zijn ervan overtuigd dat wij jouw goed van dienst kunnen zijn. Lees zes keer waarom:

Allereerst hebben wij al 15 jaar ervaring. Die tijd hebben we gebruikt om ons te specialiseren op het gebied van online marketing. We hebben experts op het gebied van techniek, linkbuilding, copywriting en marketing. Als je kiest voor samenwerking met een bureau, dan zijn wij dus een veilige keus.

Ten tweede is onze dienstverlening transparant en flexibel. We bieden alles aan in één pakket, maar je kunt ook stapsgewijs implementeren.

Ten derde kan je onze twee geavanceerde tools gratis uitproberen: SEO Page Optimizer en Keyboost. Dat is nog eens een veilige manier om kennis te maken met een internetbureau!

Als vier reden om voor ons te kiezen, noemen we onze regelmatige rapportages en feedback. Als ons klant zorgen we ervoor dat je optimaal op de hoogte blijft van de voortgang van jouw campagne of optimalisatie. Zo kom je nooit voor onverwachte verrassingen te staan.

Ten vijfde zijn genereren diensten hogere Click Through Rates (CTR) dan Search Engine Advertising (SEA). Dat betekent dat met onze hulp percentueel meer mensen doorklikken vanaf Google naar je website dan met de betaalde Google Advertenties. Bovendien zijn beide tools goedkoper dan SEA.

De laatste reden waarom wij jou goed van dienst kunnen zijn, is omdat onze tools helpen om doelgroepsgerichter te gaan werken. Dat komt omdat je nadenkt over de zoekwoorden. Daardoor krijg je beter inzicht in je doelgroepen. En daardoor ga je ze steeds beter bedienen.

Wil je betere webteksten, meer kwalitatieve links en meer klanten? Neem dan contact met ons op!

Stuur een e-mail naar info@seopageoptimizer.nl, of bel ons: +31 85 2082730.

Overigens, heb je geen zin om zelf aan de slag te gaan en wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen? Vraag dan gratis een website analyse aan. Wij vertellen je dan waar de verbeterpunten liggen en hoeveel het zou kosten als wij je daarmee gaan helpen. 

Vraag je gratis analyse aan


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.