Website optimalisatie richt zich in essentie op de volgende 2 pijlers:
Zoekmachine optimalisatie voor je website houdt in dat je je website of webshop optimaal vindbaar maakt in Google. Maar ook dat de informatie op jouw website perfect aansluit bij de informatie die jouw bezoekers zoeken. Ten slotte houdt website optimalisatie in dat je bezoekers met gemak door jouw website kunnen navigeren: je site moet dus gebruiksvriendelijk zijn.
Optimaliseren op basis van conversie houdt in dat de bezoekers van jouw website doen wat jij wilt dat ze doen: een product of dienst aanschaffen, contact zoeken of een video kijken, bijvoorbeeld.
Wij zijn al meer dan 20 jaar actief op het gebied van internet marketing. Zodoende weten wij precies waar we op aan moeten sturen om van jouw website een succes te maken. Op basis van onze ervaringen geven wij je een aantal praktische tips voor de optimalisatie van jouw website of webshop.
Vraag nu een gratis site-analyse en offerte aan
Een hoog scorende SEO website is een website die goed communiceert met Google. Dat betekent onder meer dat zoekwoorden op essentiële plekken in de pagina staan.
Zoekwoorden? Ja, dat zijn de termen die Google-gebruikers intypen wanneer zij een online zoekopdracht geven. Wanneer jouw webpagina antwoord geeft op die zoekopdracht, en Google kan dat uit de opbouw van je website opmaken, dan zal hij jouw webpagina aan de gebruiker tonen.
Hoe hoger je in de zoekresultaten komt te staan, hoe groter de kans dat een Google-gebruiker doorklikt naar jouw website. Dit is dus een essentieel onderdeel van website optimalisatie: je genereert er meer traffic mee naar je website.
Dit klinkt heel technisch, maar dat valt mee. Uiteindelijk schrijf je nog steeds voor je menselijke klanten. Je moet zorgen dat je hún interessante informatie voorschotelt. Zo raken zij geïnteresseerd in je aanbod, converteren en komen terug voor een volgend bezoek.
Zonder je menselijke publiek te storen, kan jij ook Google bedienen. Dat doe je met SEO Page Optimizer.
Zoals we hierboven schreven, verbeter je de content van je website met SEO Page Optimizer. Als je de reputatie van je website wilt verbeteren, dan bieden wij je Keyboost aan.
Keyboost verbetert je linkprofiel. Daarmee bedoelen we: het aantal links van relevante websites naar de jouwe. Dit is belangrijk. Een link naar jouw website site ziet Google namelijk als een stem voor je website. Hoe meer links, hoe beter jouw reputatie. En Google beloont die reputatie met een hoge positie in de zoekresultaten.
Maar die links kunnen niet lukraak geplaatst worden. Ze moeten afkomstig zijn van relevante websites. Deze sites moeten zelf ook een goede reputatie hebben. Bovendien moeten de links geoptimaliseerd worden voor jouw zoekwoord.
Linkbuilding is niet moeilijk, maar het kost veel tijd. Als jij van linkbuilding niet je core business wilt maken, dan kan je Keyboost inzetten. Daarmee scoorje binnen enkele weken hoger in Google.
Een gratis test van Keyboost zorgt ervoor dat jij kan inschatten welke resultaten een investering in linkbuilding je zal opleveren.
Het stelt ons bovendien in staat om een offerte op maat voor je te maken, omdat wij met de gratis test kunnen bepalen hoeveel inspanning het kost om jouw website in Google te boosten.
Meldt je aan voor de gratis Keyboost-test. Je zult verstelt staan van de SEO resultaten en de hoge posities in de zoekmachine!
Een paar woorden over de laatste SEO pijler: gebruiksvriendelijkheid. Hiermee bedoelen we dat de structuur van de website in orde moet zijn. De code moet ‘schoon’ zijn, de robots van Google moeten eenvoudig kunnen ‘lezen’ waar de site over gaat. Informatie moet eenvoudig te vinden zijn voor je menselijke bezoekers. Maar ook de snelheid van de site, de grootte van het lettertype en de veiligheid van online transacties behoren tot gebruiksvriendelijkheid.
Dat maakt dat wij niet zo maar een tool kunnen ontwikkelen waarmee we jouw website gebruiksvriendelijker kunnen maken. Site verbetering op dit vlak is altijd maatwerk.
Wil jij weten wat wij kunnen doen ter optimalisatie van de gebruikservaring van jouw website? Neem dan contact met ons op.
Tot nu toe hebben wij de manieren beschreven waarop je veel bezoeker naar je website leidt. Maar doen die bezoekers vervolgens wat jij wilt dat ze doen? Bestellen ze een product, nemen ze een dienst af of schrijven ze zich in voor je nieuwsbrief?
Dit zijn allemaal vormen van conversie optimalisatie.Ook dit is een vak apart en wij kunnen er erg veel over vertellen. Dat doen we dan ook, en wel in onze nieuwsbrieven!
Onze nieuwsbrieven versturen we maandelijks, dus we bombarderen je niet met informatie. Bovendien zijn jouw gegevens veilig bij ons: we delen ze met niemand en je kunt je altijd uitschrijven, via enkele muiskliks.
Wij geven onze informatie graag aan je door. Dat doen we niet alleen uit de goedheid van ons hart. Natuurlijk hopen we dat jij op deze manier vertrouwen in ons krijgt en ons zult inzetten als je professionele hulp nodig hebt met je internet marketing.
Wij zijn enorm trots dat we als een van de beste internetbureaus in de markt worden gezien. We zien dit als een uiting van vertrouwen in de kwaliteit van ons werk en we zijn ervan overtuigd dat we ook jou kunnen helpen met je website optimalisatie. Zullen we samenwerken aan de ontwikkeling van een website die jouw omzet doet stijgen?
Vraag de gratis analyse + offerte aan!