Haal meer klanten uit uw website De inhoud van uw website: hoe het NIET moet

De inhoud van uw website: Hoe het NIET moet

 

In de vorige nieuwsbrieven kreeg u goede tips over de inhoud van uw website. Hier vindt u een paar contentkeuzes die voor verbetering vatbaar zijn.

 

“Ik wil juridisch in orde zijn. Bezoekers van mijn website moeten eerst de algemene voorwaarden lezen en aanvaarden. Of nog beter, zet die algemene voorwaarden maar vooraan op iedere webpagina!”

Als u via uw website gegevens van de bezoekers bijhoudt, zult u er in ieder geval voor moeten zorgen dat het hele proces GDPR-compliant is. Het aanvaarden van de algemene voorwaarden – en vaak ook het privacybeleid – hoort daar inderdaad bij. Maar iedere pagina beginnen met de hele lijst algemene voorwaarden is wat anders. De kans is groot dat de gemiddelde bezoeker niet eens de eerste alinea van de algemene voorwaarden leest voor hij wegklikt. Het is zeker een goed idee om een link te plaatsen naar de algemene voorwaarden, maar de bezoeker hoeft die pas te lezen als hij of zij gegevens over zichzelf meedeelt.

 

“Ik ben al de derde generatie die dit bedrijf leidt. Ik wil de hele biografie van mij, mijn vader én mijn grootvader op de site publiceren!”

Dat is best wel een goed idee, het geeft een persoonlijke toets aan de website en het is content waarmee uw website zich kan onderscheiden van uw concurrenten. Maar het is geen goed idee om van die informatie het zwaartepunt van uw website te maken: gebruik daarvoor liever informatie waar uw bezoekers meteen wat aan hebben. Een eenvoudige vermelding dat het bedrijf al drie generaties standhoudt, geeft wel vertrouwen, natuurlijk.

 

“De titel van mijn homepage heb ik al: ‘Welkom op de website van bedrijf Ruttemetut!’”

Uw bezoekers verwelkomen is heel vriendelijk, maar als ze vaker terugkomen – en dat is toch de bedoeling – wordt die verwelkoming na verloop van tijd wat lachwekkend. Stel u voor dat u zich de luxe permitteert om iedere dag drie keer binnen te springen in uw stamcafé, ’s morgens voor een koffie, ’s middag voor een croque en na het werk voor één biertje. Verwacht u dan dat de cafébaas u iedere keer begroet met een berenknuffel? ‘Welkom op de website van …’ is een levensgroot cliché. Op zulk een belangrijke plaats kan beter een nuttige call-to-action staan zoals ‘Een loodgieter nodig in Deurne? Neem contact op voor een gratis offerte!’

 

Volgende blogpost: uw homepage = uw visitekaartje

Laat een bericht achter