Haal meer klanten uit uw website De inhoud van uw website: de belangrijkste informatie eerst

Vaak leren we op school schrijven volgens een bepaald stramien: inleiding met eventueel sfeerschepping, informatief middenstuk, conclusie.
Schrijven voor het internet pakt u helemaal anders aan: het principe van de ‘omgekeerde piramide’.

U wilt dat uw bezoekers meteen zien dat ze de juiste informatie te pakken hebben. Bovendien waarderen zoekmachines als Google webteksten hoger als er relevante informatie in titels, tussentitels en vooraan in de tekst staat.

 

  • Val met de deur in huis, zet de belangrijkste informatie vooraan, liefst zelfs in titels en tussentitels.
  • Als er een conclusie is, vermeld die dan meteen.
  • Laat beschrijvingen en uitweidingen helemaal weg.

Abonneer u op onze nieuwsbrief “Succesvolle e-marketingcampagnes”

 

Volgende blogpost: de inhoud van uw website: significante tekstlinks

Laat een bericht achter



Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.